Tancar
  • 27/04/2022

    La internacionalització del llibre espanyol protagonitza la imatge de Liber 2022

    Del 5 al 7 d’octubre, Liber celebrarà la 40ena edició com la gran cita professional enfocada a impulsar el negoci i la internacionalització de la indústria editorial espanyola. Una raó de ser, plenament vigent i clau per al creixement sectorial, que adquireix més rellevància durant aquest aniversari i que es reflecteix a la imatge gràfica que estrena la fira, obra de l’estudi de disseny valencià Juárez Casanova, guanyador del certamen d’il·lustració de Liber 2022.

    Aquest any la fira del llibre que promou la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya (FGEE) torna a Fira de Barcelona amb la prioritat de contribuir a fer que la indústria editorial espanyola recuperi les xifres d’exportacions prepandèmia, que van caure un 26% el 2020.

    El sector del llibre viu un moment esperançador al mercat interior gràcies a la consolidació dels hàbits de lectura i la millora de les vendes, mentre que a l’exterior necessita rellançar la seva estratègia per garantir el creixement futur en un mercat potencial amb més de 500 milions de persones que parlen espanyol. Aquí Liber, amb el seu poder de convocatòria internacional i les trobades de negocis que generen els seus programes de compradors i prescriptors convidats, pot resultar un aliat eficaç per continuar obrint fronteres al llibre espanyol.

    Aquesta és precisament la idea que resumeix la imatge gràfica d’aquesta edició de la fira, en què es posa en valor la missió de Liber durant les seves quatre dècades d’existència: ser punt de trobada, d’internacionalització i d’intercanvi.

    El disseny realitzat per Silvia Casanova i Javier Juárez destaca per la seva capacitat de síntesi, així com per la seva acurada composició, cromatisme i harmonització de les figures geomètriques. En paraules dels autors: “la il·lustració es recolza en el concepte d’internacionalització amb el globus terraqui com a representació del món i el llibre girant al voltant com a metàfora”.

    La imatge busca, així mateix, reforçar la idea que Liber és una fira professional, representant una escena que es podria succeir a qualsevol punt del saló. “Dues persones que es poden emmarcar en qualsevol perfil professional dels que visiten la fira, estan interactuant, dialogant, en actitud d’estar oferint, mostrant, presentant… en un ambient distès i espai obert de comunicació, on el llibre és la raó aquesta aproximació, d’enllaç, d’unió i de trobada cultural”, asseguren.

    El treball de Juárez Casanova Estudi va ser l’elegit entre les tres propostes finalistes que van rebre l’encàrrec de fer una proposta d’imatge gràfica per a Liber 2022, després d’haver superat la fase inicial del concurs al qual van presentar la seva candidatura 88 dossiers. Per a l’organització del certamen d’il·lustració, Liber ha comptat amb la col·laboració de la Federació d’Associacions d’Il·lustradors Professionals (FADIP) i de les entitats de Catalunya, Galícia, el País Basc, el País Valencià i Madrid que la integren.

    Organitzada per Fira de Barcelona, ​​Liber 2022 és una fira patrocinada pel Ministeri de Cultura i Esport, ICEX España Exportaciónr Inversiones, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i el Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (CEDRO). Així mateix, compta amb la col·laboració d’Acción Cultural Española (AC/E) i del Gremi d’Editors de Catalunya.

    Barcelona, ​​abril del 2022

    Descarrega la imatge gràfica de Liber 2022 aquí

    Maria Dolores Herranz / Gloria Dilluvio
    Premsa Fira de Barcelona
    Tel. 93 233 25 41 – 21 72
    mdherranz@firabarcelona.com
    gdilluvio@firabarcelona.com

    Gerardo Miguel
    Premsa FGEE
    Tel: 915765250
    prensa@fge.es